hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان| کارگران محروم از تحصیل در استان سمنان شناسایی شوند

سمنان| کارگران محروم از تحصیل در استان سمنان شناسایی شوند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان از ضرورت شناسایی کارگران واحدهای تولیدی محروم از تحصیلی در استان خبر داد و گفت: این طرح باید در قبال زندانیان بی‌سواد نیز اجرا شود.

حبیب‌الله خجسته پور در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه پوشش سوادآموزشی و شناسایی افراد بی‌سواد یک کار جهادی محسوب می‌شود، تأکید کرد: در احصاء آمار بی‌سوادان و شناسایی آنان، سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ملاک عمل قرار گیرد.

او افزود: نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌توانند در شناسایی و معرفی بی‌سوادان مؤثر بوده و مسئولان را در راستای محو بی‌سوادی یاری دهند. ‌

معاون استاندار سمنان گفت: باید زندانیان و کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی که از نعمت سواد محروم هستند، شناسایی‌شده و برنامه‌ریزی لازم برای پوشش سوادآموزی برای این افراد صورت گیرد. خجسته پور بیان کرد: ادارات نسبت به معرفی کارکنان و همسران شاغلی که از نعمت سواد محروم هستند اقدام و چنانچه در دستگاهی، تعداد بی‌سوادان قابل‌توجه بود از امکانات آن اداره برای برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده شود.

او در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه دبیرخانه شورای آموزش‌وپرورش باید در اداره کل آموزش‌وپرورش مستقر شود، گفت: لزوم توجه و نظارت جدی این اداره کل در نحوه اجرای برنامه‌های نکوداشت مقام معلم توسط دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف یکی از موارد مورد تأکید شورای آموزش‌وپرورش است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: بنیادهای خیریه می‌توانند نقش مؤثری در راستای شناسایی افراد بی‌سواد داشته باشند که باید همکاری و تعامل لازم در این خصوص صورت گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد